wtorek, 8 lipca 2014

,,ERAGON” - Christopher Paolini

Eragon, piętnastoletni chłopiec z farmy wychowany przez swojego wuja Garrowa, znajduje tajemniczy niebieski kamień w Kośćcu, dzikich, niebezpiecznych górach blisko małej wioski Carvahall, w której mieszka. Eragon żyje w Alagaësii, gdzie rządzi zły król, Galbatorix, który był jednym z wielu Smoczych Jeźdźców zanim jego smoka zabiły urgale. Gdy odmówiono przyznania mu nowego smoka, popadł w obłęd i zamordował resztę Jeźdźców, tym samym przyczyniając się do ich upadku. Po tym wydarzeniu objął on władzę w Alagaësii.
 
 

Światowy bestseler napisany przez  15 latka!!! Magiczne postacie zaskoczą cię na każdym kroku. Poznaj losy Smoczych Jeźdźców, Elfów i Krasnoludów. Magiczny świat stoi przed tobą otworem!


Uwielbiam ,,Eragona". Pierwsza część jest niezwykła, pełna tajemnic, nieznanych postaci i miejsc. Miejsami widać lub można się domyśleć ile pisarz miał lat. Ale moim zdaniem nadaje to książce niezwykłego uroku.
Najlepsza była część o dorastaniu Saphiry. Nie lubię Rorana - brata Eragona. Po prostu nie mogę się do niego przekonać.
Przyznam się, że książkę czytałam już dosyć dawno, ale ciągle pamiętam jak denerwowałam się na Cgristophera  za to co robi Eragonowi i Aryi. Nie przeczytałam ostatniej części (,,Eragon" to pierwsza część z serii ,Dziedzictwo" ) więc nie wiem jak później potoczyły się ich losy. W każdym razie na początku byłam zła.
Wracając do samej książki - uwielbiam w niej inne nazwy czyli słowa w języku Urgali i Krasnoludów. Na myśl przychodzi od razu twórczość Tolkiena, ale gwarantuje wam, że ten język nie jest aż tak złożony, a niektórych słów zaczniecie używać na co dzień. Przynajmniej ja tak miałam przez jakiś czas. W niektórych momentach książka strasznie mi się dłużyła, zwłaszcza na samym końcu. Niech nikt nie da też sobie wmówić, że jest to książka tylko dla chłopaków. Moim zdaniem w literaturze w ogóle nie istnieje podział na książki dla chłopaków i książki dla dziewczyn.  
Podsumowując, uważam że książka warta jest przeczytania. Każda książka wnosi coś do naszego życia, nawet jeśli w tym wypadku będzie to tylko wiedza do tycząca smoków i rzucania zaklęć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz